Portal voor huurders
Inzage in uw volledige dossier en plaatsen van berichten of meldingen
In het huurder portaal heeft u volledig toegang tot contracten, facturen en correspondentie. Van Triavesta heeft u hiervoor inloggegevens ontvangen. Via onderstaande button kunt u het portaal openen:
Het kan gebeuren dat er door brand, storm, lekkage, verstopping, inbraak, uitvoering van werkzaamheden of het gedrag van een andere huurder schade ontstaat in uw woning, bedrijfspand of aan uw inboedel. De kosten van het herstel van uw inboedel kunt u declareren bij uw eigen inboedelverzekering.
Het kleine onderhoud aan je woning of bedrijfspand is voor eigen rekening. Bijvoorbeeld een reparatie van een deurbel, stopcontact of het bijvullen van je centrale verwarming. Wat hier wel of niet onder valt staat in de algemene voorwaarden behorend tot de huurovereenkomst. Daarin wordt verwezen naar het “besluit kleine herstellingen” van de Rijksoverheid. Bij twijfel mag je altijd contact met ons opnemen.
Mocht je kleine herstellingen toch liever door Triavesta laten uitvoeren dan kan dat zonder meer. Het tarief daarvoor is € 50,- per uur inclusief BTW + de kosten voor materialen. Er worden geen voorrijkosten in rekening gebracht.
Is er iets kapot waarvoor wij langs moeten komen of wil je iets anders melden? Maak daarvan dan melding via het huurder portaal.
Hoe voorkom ik schimmel en vochtplekken in huis?
Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Neem na het douchen het water van de wandtegels af met een trekker. Droog de wand daarna met een handdoek.
Zorg ervoor dat je de woning goed ventileert
Dat betekent dat je frisse lucht binnenlaat. Dat is beter voor je gezondheid en je bespaart energie. Het kost minder energie om droge lucht te verwarmen dan vochtige lucht. In de winter is het belangrijk om te ventileren en te verwarmen tegelijkertijd. Haal schimmel weg met warm water met soda of met andere middelen zoals schimmelverwijderaar van HG.
Schimmel moet je zelf (laten) behandelen
Heeft de schimmel een andere oorzaak dan het niet goed ventileren van de woning? Bijvoorbeeld door een lekkage? Of omdat de mechanische ventilatie in de woning stuk is? Dan kun je contact opnemen voor een reparatieverzoek.
Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?
Via deze website kan je op ieder moment van de dag een reparatieverzoek indienen. Een reparatie online melden kan via het onderstaande formulier.
Heeft uw reparatie spoed? Bel dan naar 026-3020027 tijdens kantooruren of anders naar de telefoonnummers zoals aangegeven op het document welke u ontvangen heeft bij de huurovereenkomst. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is.
Er is ingebroken. Wat moet ik doen?
Allereerst moet je aangifte doen bij de politie en een proces verbaal op laten stellen. Daarna vragen we je een exemplaar van dit proces verbaal naar ons op te sturen per e-mail info@triavesta.nl.
De inbraak kan je vervolgens telefonisch bij ons melden via telefoonnummer 026-3020027.
Let op: als je geen aangifte doet is Triavesta genoodzaakt de kosten van het herstel bij jou in rekening te brengen.
Wat moet ik doen bij brandschade?
Bluste je de brand zelf en is de schade klein? Dan kan je ons bellen voor herstel van de schade in de woning. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan je inboedel regel je met je eigen inboedelverzekering. Het is ook mogelijk dat schoonwerkzaamheden e.d. grotendeels voor eigen rekening komen als er geen eigen inboedelverzekering is.
Mag ik schade ook bij een ander bedrijf inzetten?
Nee, dat mag niet. Je moet schadegevallen altijd melden bij Triavesta.
Ik ben mijn sleutels kwijt en kan mijn pand niet in, wat nu?
Triavesta heeft van alle woningen en bedrijfspanden reservesleutels. Een slotenmaker bellen is dan in eerste instantie niet nodig. Onze servicemonteurs kunnen op werkdagen relatief snel bij u zijn. In de avond of in het weekend kan de wachttijd daarvoor langer zijn. Wel moet u rekening houden met in rekening brengen van kosten in geval van het verliezen van sleutels en/of het gebruik maken van de sleutelservice door onze monteur.
Bij spoed kun je ons het beste bellen. We zijn tijdens kantooruren bereikbaar via 026-3020027.